Osm návyků úspěšných manažerů farmy

Marže v mlékárenském průmyslu v posledních několika letech přiměly producenty mléka k dalšímu vyladění svých finančních strategií.

Podle údajů shrnutých z dat 61 mléčných farem v USA má nejlepších 30 procent určité podobnosti v tom, jak se dívají na finance a management. Na státní konferenci o výživě a managementu mléka (Four State Dairy Nutrition and Management Conference) zdůraznil Gary Sipiorski z Vita Plus osm věcí, které pravidelně horní třetina těchto stád dělá.

1. Benchmarking s konkurencí i sebou samými

2. Znalost rozvahy

3. Porozumění výkazům zisků a ztrát

4. Maximalizace příjmů s marketingem nad výrobními náklady

5. Maximalizace složek a nízký počet somatických buněk

6. Měření nákladové efektivity

7. Obchodní plánování

8. Kontrolní dny na čtvrtletní bázi

Podle Sipiorského bude finanční stránka, zejména výrobní náklady, definovat farmy, které si každoročně vedou skvěle. Na závěr zanechal posluchače s touto myšlenkou: „V nadcházejících letech budou chovatelé muset vyrábět mléko za $17 USD na sto liber. Musíme vyrábět na této úrovni.“

Autor: Maggie Seiler

Zdroj: www.hoards.com (online 24/07/2019)